RASPORED PROGRAMA / subota, 30.09.2023.
12:00 – Polazak autobusom iz Zagreba – ispred hotela Esplanade, Zagreb
15:00 MEMORIJALNA TURA – obilazak i stručno vodstvo spomenicima:
Kamenski Vučjak / EDO MURTIĆ – Mozaik Šušnjarska bitka
Kamenski Vučjak / ZDENKO KOLACIO – Spomenik žrtvama Šušnjarske bitke
16:00 Ručak – Kamenski Vučjak kod spomenika Zdenka Kolacija
17:00 do 19:00 KAMENSKA program na lokaciji spomenika Vojina Bakića “Spomenik pobjedi naroda Slavonije”: Multimedijalna instalacija „Tišina koja je srušila spomenik“, Sandro Đukić uz glazbenu interpretaciju spomenika pod nazivom “Re-Anemo” koju je skladao i izvodi Marko Paunović (sound-art).
__________________
…
Glazbeni nastup na događaju
Jovana Lukić
Medan roso gdje si zimovala
Moj nevene, šestopere
Marko Paunović
Re-Anemo
‘Najvažnija je borba da se slomi forma.’
Julian Beck, Rio de Janeiro, 14. listopad 1970.
Iako igra riječi Re*-Anemo** na prvi pogled upućuje na reanimaciju, ponovno oživljavanje, njen prvotni smisao leži u evociranju zvučnog vrtloga nastalog pri transferu vjetra, iz svih pravaca, kroz nekadašnji Bakićev (i Seisselov) monument u Kamenskoj.
* re- (lat. ge-) latinski / romanski predmetak (u ital. ri-) koji u složenicama znači: natrag, protiv, ponovo, opet, još jednom.
** anemo- (grč. anemos) predmetak u složenicama sa značenjem: vjetar.
Sama kompozicija propituje potencijal otjecanja zvuka kroz obline skulpture (konkavnost, odsustvo pozitiva…). Rezovi, ukrasi zanemarljivog trajanja, jesu ništa drugo do bljeskovi, refleksije, prelamanja svetlosti. Field recording, kao bitan integralni deo ovog audio rada, layer je prizemljenja i ima ulogu podcrtavanja vizualnog (vizibilnog) odnosa kolosalne ‘razlistane forme’ i okolnog, pitomog, brdovitog terena. Dok svedena dinamika, svečana atmosfera, te repetitivni ambijent ocrtavaju u vremenu zaustavljenu iskričavost spomeničke plastike, dolazeći iz off-a, duboki, razarajući dro)))ne prizvuk ostavlja slušaocima mogućnost tumačenja, čime sami bivaju postavljeni u ulogu aktivnih učesnika
“Istražujući auditivni potencijal melankoličnih pejzaža, koristeći ekstenzivnu manipulaciju četverokanalnih magnetofonskih traka, reverbalizirane i audio fragmente u loop-u, Marko Paunović u svom radu stavlja akcenat na samu bespredmetnu (drone) atmosferičnost ili čist zvučni sadržaj vokalnog (pre svega, horskog) izvođenja. Presudan uticaj na ovog autora imali su avangardni i neoavangardni pokreti XX veka, a posebno ’individualne mitologije’, te u kompozicijama često pribegava oživljavanju tonskih arhiva.